fredag 6 juli 2012

چرا به عقاید دیگران نمی گویید به ما احترام بگذارد؟

عده ای هستند که نام خود را تحصیلکرده یا روشنفکر مذهبی می گذارند. این عده هر گاه کسی به دین انتقادی می کند ژستی روشنفکری و حقوقدانی گرفته و می گویند به عقاید دیگران احترام بگذارید. 
ولی به راستی چرا این عده به عقاید دیگران نمی گویند به ما احترام بگذارند؟
مذهبیون عقیده دارند که در ماه رمضان باید روزه بگییرند. بر اساس عقیده این مذهبیون مجازات کسانی که در ماه رمضان در مکانی عمومی غذا بخورند شلاق است. چرا کسی به عقیده مذهبیون نمی گوید به دیگران احترام بگذارید؟ آیا شلاق زدن بی احترامی نیست؟
مذهبیون اعتقاد دارند که دختر و پسر نباید بدون ازدواج با هم روابط عاطفی داشته باشند. بر اساس عقیده این مذهبیون دختر و پسری که با هم ارتباط دارند باید مجازات شوند که ممکن است  از جریمه نقدی تا شلاق و زندان و سابقه دار شدن باشد.
به راستی چرا این روشنفکران مذهبی سی سال است یک جمله بر علیه شلاق زدن دو جوان که بر اساس نیازهای خود با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند ننوشته؟
مذهبیون اعتقاد دارند که باید برای برای امام حسین عزاداری کنند. در خیابانها راه می افتند و الودگی صوتی و راهبندان ایجاد می کنند. به راستی چرا این روشنفکران مذهبی به این عزاداران مزاحم نمی گویند عقیده تان را برای خودتان نکه دارید؟
مثالهای زیادی می توان آورد که مذهبیون بر اساس عقایدشان به دیگران بی احترامی و ظلم می کنند و همه روشنفکران مذهبی خاموشند. به راستی چرا؟

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar